Paris’e veda; Versay

Bugün veda ediyoruz Paris’e, dönüş uçağımız akşam saat 7 gibi, bugün evimizi boşaltıp Versay’a gidecek ve sonrasında da havalimanına geçeceğiz. (Orly’e gelmiştik, Charles de Gaulle’dan dönüyoruz)

Bugün biz biraz zamanı boşa harcadık, o yüzden Versay’da çok kalamadık, sebebi de yanımızdaki valizler için şehirde city locker aramamızdı. City locker yol üzerinde değildi, önce bir durakta indik, yürüdük, aradık, bulduk fakat kapalı olduğu için kullanamadık. Bu yüzden Versay’a geciktik, gerçi gecikmesek bile giremeyecekmişiz o ayrı bir konu, inanılmaz bir kuyruk ve kocaman bir sarayla karşılaştık, bu yüzden sadece dışarıdan bakmakla yetinmek zorunda kaldık.

Paris’ten Versay biraz uzak, trenle ulaşım kolay ve rahat. Tren’den indikten sonra bir süre yürümeniz gerekir, yemyeşil harika yollar geçiyorsunuz, insan buralarda keyifle yürüyor. Vaktin bol olduğu bir zamanda, hem Versay’da hem de çevresinde harika zamanlar geçirebilirsiniz.

Versay’a giden yol

Versay başlangıçta bir av köşkü olarak yapılmış, ancak daha sonra giderek genişletilmiş. Tarihine internetten ulaşmanız mümkün. (en kolayından; işte linki)

Ayrıca ufak magazinel bilgi olarak; Marie Antoinette’nin “Ekmek bulamazlarsa pasta yesinler” cümlesini Versay’da kurduğu rivayet edilir.

Biz içini göremedik Versay’ın, çok büyük olduğunu duyduk, bir günde gezmek mümkün değil gibi. Ancak içini göremediğimizden tam bir şey söyleyemiyorum. Aşağıda dışarıdan çektiğimiz birkaç fotoğraf size fikir verebilir.

Girişten görünen bahçe

Bu da o güzelim Versay kapısı

Versay’dan bakınca

Versay’dan havalimanına geçtik, içimizde Paris günlerimiz sona erdiği için hüzün..yeni başlayacak seyahatler için heves…