Amsterdam’a giriş :)

Gördüğüm onca güzel yerlerden sonra en sevdiğimi artık anlatmanın zamanı geldi diye düşünüyorum.

Yurt dışında gezerken kendimi en mutlu hissettiğim yer Amsterdam, havasına rağmen. Havası soğuk ya o açıdan 🙂 Yani bir yeri sevip sevmediğinin havasıyla ilgisi yok bence. Amsterdam gibi bir şehri soğuk da kapalı da güneşli de sevebilirsiniz. Ben öyle sevdim; soğuk da sevdim, yağmurlu da.

Kısaca;

Boşver havayı, bizim havamız güzel olsun diyorsanız; Amsterdam.

Amsterdam kısa tatillerin de başrol oyuncusu bana göre, yani izniniz kısıtlıysa; Amsterdam.

Ben bi şehri gezerken hayatın içine katılmak istiyorum diyorsanız; Amsterdam.

Şirin, sessiz, sakin, kafamı dinleyeceğim yerler arıyorum diyorsanız; Amsterdam.

Eğlenmeliyim, oturmaya mı geldik, hobaaa diyorsanız; Amsterdam.

Patates kızartması için ölüyorsanız; Amsterdam.

Keyif, keyif ve keyif 🙂 insanıysanız; Amsterdam.

Çiçek, böcek, lale, male, değirmen falan çok severim diyorsanız; Amsterdam.

Gitmişken Belçika’yı da göreyim diyorsanız tabi ki Amsterdam 🙂

E biletleri de ucuz olsun dediğinizi duyar gibiyim, daha Allah’tan belanızı mı istiyorsunuz demiyorum 🙂 yine Amsterdam diyorum 🙂

Kısaca Amsterdam, her şeyiyle bence çok iyi bir seyahat seçeneği.

amsterdam-1

Amsterdam

UÇAK BİLETİ;

Amsterdam’a ilk biletimizi 9 ay öncesinden aldık 🙂 2014 Martta bileti satın aldık, Kasım’da uçtuk. Fiyatı 2 kişi gidiş-dönüş 538-TL idi. Şaka değil gerçek. (Pegasus)

İkinci kez giderken aslında amacımız Amsterdam’a gitmek değildi. Zürih’e gidecektik, İstanbul’dan Amsterdam aktarmalı gittik. Gidişte aktarma yapacağımız uçak birkaç saat sonraydı. Dönüşte ise Zürih’ten Amsterdam’a akşam saat 8 gibiydi uçak, akşam 10 gibi de Amsterdam’daydık. Amsterdam’dan İstanbul’a aktarma yapacağımız uçak ise ertesi gün akşam 8’deydi, yani aktarmamız 1 gün sonraydı 🙂 Bayram ettik tabi, bir gün de olsa Amsterdam’daydık! Bu bilet yazın olduğu için 1 kişi 530-TL’ye aldık. (KLM)

KONAKLAMA;

Amsterdam’da konaklama en mühim mesele arkadaşlar. Sizin için en iyi tavsiyem oradan evinde kalabileceğiniz bir dost edinin :). Aksi halde Amsterdam’da konaklama için yüksek ücretler vermeye hazırlanın.

İlk gidişimiz Kasım 2014’da dandik bir otele (gezi yazısında detayları paylaşacağım) cumartesi günü hariç (neden hariç çünkü cumartesi fiyat iki katına çıkıyor) nispeten merkezde olduğu için (Rembrant Meydanına yakındı) geceliği 2 kişi ortalama 69 euro kadar verdik. Kahvaltı falan hak getire, yok öyle bişey, güvenliğinizi sağlayın yeter.

İkinci gidişimizde bir gün konaklayacağımız için taksiye binmeyi de göze alarak havalimanı otellerinden birinde kaldık, otel 10 numara haliyle. Kahvaltısı yok, ancak merkeze servisi var -belirli saatlerde aman dikkat-. Kişi başı 25-30 euro kadar gecelik fiyatı ve cumartesi günü.

Amsterdam’a bir gecelik değil de uzun gidiyorsanız, merkezde kalmanızı tavsiye ederim. Havalimanı otelleri çok zahmetli oluyor. Zaten Amsterdam merkezden havalimanına tek gidişlik tren bileti 4,5-5 euro, ben geç saatte dönerim diyorsanız havalimanından otele olan servisi muhtemelen kaçıracaksınız, o zaman haydi taksi, o da takriben 20 euro. Etti mi size 25 euro. Otele biraz fazla verin merkezde kalın en iyisi, erkenden yaptırın rezervasyonunuzu.

Amsterdam 2

I amsterdam – Rijksmuseum

HAVALİMANINDAN ŞEHRE GİDİŞ;

Çeşitli alternatifler var. Biz treni kullandık, 20 dakika gibi bir sürede merkezdeydik. Dediğim gibi tek kişilik ve tek gidişlik bilet 4,5 euro-5 euro. (tam hatırlayamadım rakamı) Havalimanının içinden trene kolayca binebiliyorsunuz, bize rahat geldiği için her iki Amsterdam seyahatinde de trenle gittik geldik.

ŞEHİR İÇİ ULAŞIM;

Amsterdam’da ulaşım çok rahat, otobüs, tramvay, bisiklet, birçok seçeneğiniz mevcut. Bunlar için çok ve uzun süre kullanımlı kartlar da var. Benim size tavsiyem ise şehir çok büyük değil, vaktiniz de varsa yürüyün arkadaşlar. Eğer vaktiniz kısaysa çok seferli kartlardan alın, kah tramvaya kah otobüse atlayın, gezin 🙂

HAVA DURUMU;

Kasım sonu Aralık başı gittik, hava soğuk ama açık, ara ara güneşliydi bile. Yazın Temmuz’da gittik, hava kapalı ve yağmurluydu. Sanırım Amsterdam’ın bir ayarı yok. Kışın giderseniz sarının, yazın giderseniz de inceden bir mont alın yanınıza.

ŞEHİR İÇİNDE YER-YÖN BULMACA;

Daha önce söylemiştim, biz yurt dışında gideceğimiz yerin haritasını indirerek IGO isimli bir programı kullanıyoruz. Çevrimdışı, GPS ile çalışıyor bu harita. Ayrıca Amsterdam için çevrimdışı çalışan bi sürrü uygulama var. Biz Tripadvisor’ı ve “Amsterdam Offline City Map” isimli logosunda “AMS” başlığı olan uygulamaları indirdik. Bunların tamamını ahenk içinde kullandık, çok da rahat ettik.

Kısaca Amsterdam’da durum bu, bir de nasıl bir yermiş onu görelim, bunun için de az bekleyin 🙂